tisdag 21 april 2015

HEJ LIVET


Hej Livet!

Du har alltid funnits där, från mitt första andetag.
Men från barnsben blev Jag lärd att du inte var så bra.
Ja, som vuxen gav Jag upp att på riktigt vara glad,
då jag sett hur många mår, under alla dessa år.

Jag har gömt mig från dig Livet,
varit rädd för dina sår,
Jag har inte vågat vandra för att stigen kändes svår.

Men nu vet Jag vad jag led för, och det var att vandra död,
Det var som att släcka elden för att leta efter glöd.

Jag har valt nu att få Leva så som när jag var ett barn,
att få gnugga mina ögon för att åter få ditt stöd.

Jag går ut ur det där mörket, för att vandra i ditt ljus.
Inget annat än dig Livet, kommer ge mig lyckorus.

Det är ju givet, att jag tar klivet,
att komma tillbaka till dig Livet.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar